Edukacja
Neurodydaktyka to dziedzina neuropedagogiki, która bazując na wiedzy o pracy mózgu, zmienia metodykę nauczania, co ma prowadzić do zwiększenia skuteczności kształcenia i uczenia się (wg prof. Vetulani 1993) – mówiąc krótko, neurodydaktyka zmierza do nauki (uczenia się) przyjaznej mózgowi.
Co to dla nas oznacza w praktyce? Bazując na wiedzy naukowej, przedstawimy tu neuromity, czyli założenia, które w skutek błędnej interpretacji wyników badań upowszechniły się w życiu społecznym oraz neurofakty, czyli takie informacje, które pozwolą nam na wykorzystanie najnowszej wiedzy do pracy z ludźmi w procesie uczenia się.
Zacznijmy od NEUROMITÓW:
W kolejnym poście więcej o neurodydaktyce i tym razem o neurofaktach 😊
© Wpis „Neurodydaktyka, czyli jaki sens ma uczenie się nauczania? – ciekawostki o neuromitach i neurofaktach (1)” jest materiałem autorskim Szkoły języka niemieckiego w Warszawie einfach so!
KATEGORIE WPISÓW
UDOSTĘPNIJ
Jeśli podoba Ci się ten wpis,
prosimy – podaj go dalej!