Business Deutsch&Soft Skills

Prezentacja szkolenia

Podczas naszych zajęć z języka niemieckiego biznesowego, prawnego i Wirtschaftsdeutsch zorientowaliśmy się, że przekazywana przez nas wiedza i umiejętności językowe są bardzo ważne w pracy z niemieckimi partnerami. Zauważyliśmy jednak, że sama wiedza i umiejętności językowe nie wystarczą, bowiem najbardziej istotne jest to, w jaki sposób przekazujemy komunikaty, w jakich okolicznościach oraz m.in. czy wykazujemy się zrozumieniem potrzeb odbiorcy oraz jesteśmy w stosunku do nich wystarczająco empatyczni. O skutecznej komunikacji decydują nie tylko rodzaj przekazywanej informacji, ale także, a może przede wszystkim, sposób i okoliczności jej przekazania.
Już od dłuższego czasu obserwowaliśmy problematykę tego zagadnienia, dlatego postanowiliśmy wyjść Państwu naprzeciw i stworzyliśmy autorski program łączący te dwie niezwykle cenne dziedziny życia: komunikację biznesową – język niemiecki oraz niezbędne do sukcesu umiejętności soft skills. Z wielką dumą możemy Państwu zaprezentować rezultat naszych działań: Szkolenie Business Deutsch&Soft Skills.

 

Cel szkolenia:

Dzięki różnego rodzaju ćwiczeniom praktycznym, prowadzonym dyskusjom oraz stymulacjom (m.in. Brainstorming, Mindmaps) uczestnicy nabędą oraz rozszerzą umiejętność prezentacji, techniki negocjacji, a przy tym znacznie wzbogacą umiejętności językowe w języku niemieckim. Ponadto poznają tak ważny w kontekście biznesowym język specjalistyczny (Fachsprache) a także żargon branżowy (Fachjargon).
Szkolenie Business Deutsch&Soft Skills zostało skonstruowane tak, aby uczestnicy rozwinęli wszystkie umiejętności niezbędne do prowadzenia swobodnej, efektywnej i konstruktywnej komunikacji biznesowej w języku niemieckim. Podczas kursu zostanie zwrócona uwaga na środowisko biznesowe każdego uczestnika (analiza przypadku). Zostaną umówione procesy, w których kursant bierze udział, codzienne obowiązki służbowe, a także potencjalne wyzwania oraz problemy, jakie przed nim stoją oraz sposoby ich rozwiązywania. To zaś wpłynie na szybszy rozwój w życiu zawodowym. Dodatkowo zostanie przedstawiona kultura pracy w Niemczech: niemiecki humor czy cechy charakterystyczne oraz mentalność niemieckich pracowników i ich pracodawców. Kolejnym elementem będzie ćwiczona wymowa, która jak się okazuje także ma ogromny wpływ na skuteczność komunikatu (elementy logopedii).

 

Jakie tematy zostaną omówione na szkoleniu?

To tylko niektóre zagadnienia, które są przedmiotem szkolenia. Dokładny program jest ustalany
w odniesieniu do potrzeb uczestników. Na pierwszych zajęciach przeprowadzana jest analiza potrzeb kursantów.

1. Einstellung (Lebenslauf, Vorstellungsgespräche, Arbeitsbedingungen).
2. Vorstellung des Unternehmens (Abteilungen, Organigram, Fachwörter).
3. Betriebsklima: Umgangsformen und Auftreten im Geschäftsleben, Small-talk
4. Informationen über Unternehmen, Produkte und Leistungen geben und einholen; Angebotsanfrage; Angebotserstellung
5. Routinegespräche mit Mitarbeitern und Vorgesetzten und Kunden führen (Telefongespräche, Anrufe von Kunden, Lieferanten, Gesprachpartner beantworten, E-mail).
6. Messe: Als Besucher oder Austeller eine Messeteilnahme planen, Messegespräche führen, Kontakte pflegen und in Kontakt bleiben.
7. Kontakte mit deutschen Gesprächspartnern (Interkulturelle Kommunikation, Wege zur erfolgreichen Zusammenarbeit).
8. Besprechungen: Arten von Besprechungen, Besprechungen vereinbaren
9. Verhandlungen in der beruflicher Tätigkeit, u.a. Verhandlungssituationen und Schwierigkeiten bei Verhandlungen (Gespräche lenken)
10. Vorgehensweise bei Problemlösungen und Probleme bei der Zusammenarbeit ansprechen Konflikte, z.B. Ursachen von Missverständnissen erkennen

 

Do kogo skierowane jest szkolenie?

Stworzyliśmy je dla osób, dla których kurs języka niemieckiego biznesowego to za mało i chciałyby rozszerzyć również umiejętności Soft Skills w kontaktach z niemieckimi kontrahentami (choć przyda się to oczywiście w kontakcie z polskimi kontrahentami). Kurs 2 w 1. Zapraszamy każdego, kto funkcjonuje w świecie biznesu. Niemieccy przedsiębiorcy chętnie zakładają oddziały w Polsce, zatrudniają polskich pracowników, a swobodna komunikacja w języku niemieckim z Muttergesellschaft znacznie ułatwia współpracę.

 

Kto prowadzi szkolenie?

Kurs poprowadzi Native z odpowiednim wykształceniem i przygotowaniem praktycznym, które zdobył współpracując z niemieckimi i polskimi przedsiębiorcami. Brał udział w wielu kursach dotyczących komunikacji w świecie biznesu. Obecnie pracuje na terenie całej Polski jako doradca klienta i jest odpowiedzialny m.in. za różnego rodzaju operacje międzynarodowe oraz kontakty z przedsiębiorcami z Niemiec. Dokładnie poznał środowisko biznesowe, zdobył wiedzę i umiejętności i przekaże ją skutecznie w ciekawy sposób uczestnikom szkolenia Business Deutsch&Soft Skills.

 

Organizacja szkolenia Business Deutsch&Soft Skills:

-szkolenie organizowane w języku niemieckim
-ilość zajęć: 10 spotkań po 90 minut
-terminy: piątki: 17.00, 18.45 lub soboty: 9.30, 11.15, 13.00
-ilość osób biorących udział w szkoleniu: 3 osoby
-miejsce: ul. Zajęcza 15 (Carpathia Office House), ul. Marszałkowska 111 (Saski Point), al. Jana Pawła II 22 (Q22)
-możliwość zorganizowania szkolenia również na terenie firmy u klienta
-koszt: 1500 zł

Prowadzimy również indywidualne szkolenia Business Deutsch&Soft Skills, a program dostosowujemy do oczekiwań i potrzeb klienta.

 

ZAPRASZAMY DO UDZIAŁU!

einfach so! Skontaktuj się z nami: biuro@einfachso.pl